|
||||
GC 2006: Blaski i trzaski
31 sierpnia 2006
Tegoroczne Games Convention już za nami, nadszedł więc czas na mały rachunek sumienia z nimi związany. Przepychanki gigantów, zamknięte pokazy na zapleczach, podmiotowy stosunek do zatrudnionej na standach płci niewojennej, plastikowe dinozaury i Porsche z kompozytów. Jak się w tym nie pogubić? 90.000 metrów kwadratowych ekspozycji to zaiste niemało, a stanowczo zbyt dużo, by jeden człowiek był to w stanie ogarnąć.
zobacz więcej
Games Convention 2006 w liczbach
28 sierpnia 2006 13:07
Kolejne targi Games Convention za nami. Organizatorzy nie pozwolili długo czekać na oficjalne ich podsumowanie, w którym wszem i wobec ogłaszają olbrzymi sukces. Faktem jest, że imprezę odwiedziły 183 tysiące gości, co jest przewidywanym wzrostem o ponad 30% w stosunku do roku poprzedniego. GC jest na fali, to niezaprzeczalne.
zobacz więcej
Wywiad z twórcą Half-Life'a
29 sierpnia 2006 12:00
Half-life 2: Episode 2 to bez wątpienia jeden z najlepiej zaprezentowanych na Games Convention tytułów. EA wiele zrobiło, by zrobić wrażenie – w pobliżu swego biznesowego stanowiska skonstruowało specjalne pomieszczenie-pudło, w którym odbywały się pokazy, a także sprowadziło na miejsce twórcę tego, co nazwać możemy uniwersum Half-life, Gabe’a Newella.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Metal Gear Solid 3: Subsistence vs. Lost Planet: Extreme Condition
28 sierpnia 2006 11:32
Przemierzając kilka sporych rozmiarów hal targowych, w których zorganizowano Games Convention 2006, natrafiliśmy na dwie dość podobne do siebie gry akcji TPP, opracowane zarówno z myślą o opcji single player, jak i o zabawie w trybie wieloosobowym. Mowa o Metal Gear Solid 3: Subsistence i Lost Planet: Extreme Condition – w obu przypadkach mieliśmy okazję przetestować multiplayer.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Pong.Mythos
27 sierpnia 2006 18:37
Pong.mythos, wystawa poświęcona legendarnej grze Ala Alcorna, była bez cienia wątpliwości jedną z największych atrakcji całego Games Convention – choć docenioną głównie przez koneserów. Może to brzmieć abstrakcyjnie, ale interaktywne wariacje na temat jednej z pierwszych arcade’owych maszyn w historii strzelały w zwiedzających miodem tak słodkim, że aż podważały fundamenty całego napędzającego imprezę przemysłu.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: The Darkness
26 sierpnia 2006 19:47
The Darkness to next-genowy projekt studia Stabreeze, autorów zaskakująco dobrego Chronicles of Riddick. Oparty jest on, jak część czytelników niewątpliwie kojarzy, na komiksie firmy Top Cow, opowiadającym historię mafijnego chłopca od brudnej roboty, Jackie’ego Estacado. Młodzian ten w wyniku pewnych fabularnych zawijasów opanowany zostaje przez tajemniczą, mroczną istotę (zwaną właśnie The Darkness), która uposaża go w cały szereg nadludzkich mocy i umiejętności.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Medieval II: Total War
26 sierpnia 2006 17:55
Nie tylko Virtua Tennis 3 zechciała nam pokazać korporacja Sega w trakcie dobiegających końca targów Games Convention 2006. Przedstawiciel owej firmy zaprezentował nam bowiem w Lipsku także grę Medieval II: Total War, której komercyjna premiera powinna nastąpić w listopadzie bieżącego roku. Zobaczyliśmy zarówno planowanie strategiczne na mapie średniowiecznej Europy, jak i dwie wirtualne bitwy.
zobacz więcej
Microsoft nie ma wyłączności na Pro Evolution Soccer - stwierdza 'Seabass' Takatsuka
27 sierpnia 2006 9:39
Wygląda na to, że Microsoft nieco się pospieszył w trakcie swojej konferencji, podczas tegorocznego Games Convention, obwieszczając światu, że posiada roczną wyłączność dla X360 na nową część Pro Evolution Soccer.
zobacz więcej
Gray Matter w Lipsku
25 sierpnia 2006 13:12
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na tegorocznych targach Games Convention 2006, pani Jane Jensen, doskonale znana miłośnikom gier przygodowych z prac nad serią Gabriel Knight, zaprezentowała najnowszy tytuł, przy którego tworzeniu bierze udział – Gray Matter. Przy okazji poznaliśmy nieco więcej szczegółów dotyczących fabuły gry.
zobacz więcej
GC 2006 - screeny i filmy, dzień 2
25 sierpnia 2006 13:05
Bezprzewodowy kontroler do PC od Microsoftu
25 sierpnia 2006 8:44
Na odbywających się właśnie w Lipsku targach Games Convention 2006, firma Microsoft na każdym kroku stara się udowodnić, iż mimo intensywnego promowania swojej najnowszej konsoli, Xbox 360, nie zapomina także o PeCetach. Jednym z dowodów na to może być zaprezentowanie możliwości podłączenia bezprzewodowych kontrolerów do komputerów osobistych.
zobacz więcej
Zobacz fragmenty rozgrywki z gier Half-Life 2: Episode Two, Portal i Team Fortress 2!
24 sierpnia 2006 9:00
GC 2006 - screeny i filmy
24 sierpnia 2006 15:15
Będzie kontynuacja Supreme Commander
24 sierpnia 2006 9:27
Zapowiadająca się bardzo interesująco strategia czasu rzeczywistego, Supreme Commander, nie miała jeszcze swojej premiery, a już wiadomo, iż doczeka się ona kontynuacji w postaci rozszerzenia bądź też kolejnej części. Informacji takich dostarczył Chris Taylor, założyciel Gas Powered Games i jednocześnie „głównodowodzący” projektem gry, podczas trwających właśnie targów Games Convention 2006.
zobacz więcej
Rozpoczęto prace nad Silent Hunter 4
24 sierpnia 2006 7:11
Super Mario Strikers: Charged - dodatkowe informacje
23 sierpnia 2006 16:35
Rozgrywka będzie polegać na stworzeniu drużyny (kapitan + trzech pomocników, wybierani spośród dwudziestu postaci) i uczestniczeniu w turniejach, w których będziemy podnosić statystyki naszego zespołu.
zobacz więcej
Eidos Interactive na targach Games Convention
23 sierpnia 2006 10:11
Koncern Eidos Interactive zdradził plany dotyczące rozpoczynającej się już pojutrze imprezy Games Convention. Podczas największych w Europie targów gier i rozrywki multimedialnej, doskonale znany wszystkim producent i wydawca programów rozrywkowych, pokaże sześć tytułów.
zobacz więcej
"Producencie gier, dosyć tego nieróbstwa!"
22 sierpnia 2006 16:33
Don Daglow, prezes Stormfront Studios, ma już dość prasowych doniesień o tym, że większość z obecnie powstających gier na konsolę nowej generacji nie może zasługiwać na to miano. Otwierając Game Convention Developers Conference wystosował apel do wszystkich zgromadzonych tłumacząc, że "to właśnie my, producenci gier i gracze jednocześnie, jesteśmy odpowiedzialni za to, by słowo nowa dołączyło do generacji, tworząc w ten sposób nową generację".
zobacz więcej
Co THQ pokaże w Lipsku?
22 sierpnia 2006 10:15
Wśród tytułów, które zobaczyć będzie można na stoisku THQ, a co więcej, nawet pograć w niektóre, znajdą się WWE SmackDown vs. Raw 2007, Frontlines: Fuel of War, Company of Heroes oraz gra, która śmiało może konkurować z Duke Nukeem Forever w kategorii "zostanie wydana kiedy będzie gotowa", S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl.
zobacz więcej
|
GC 2006 - Nasz punkt wiidzenia
26 sierpnia 2006
Kolejne targi, które nawet jeśli nie mijają pod znakiem Wii, to właśnie Wii stanowi tę obowiązkową atrakcję, bez zaliczenia której czuć byśmy mogli, że umknęło nam coś bardzo istotnego. No, ale jak nie czuć, jeśli każdy, kto z sesji z konsolką „N” wychodzi z bananem na twarzy, macha rękami ze zmęczenia i generalnie jest szczęśliwy – co widać z daleka i co przenosi się na innych.
zobacz więcej
Konsole nowej generacji za słabe na Crysis
29 sierpnia 2006 10:45
Bernd Diemer, jeden z reprezentantów firmy Crytek na targach Games Convention w Lipsku, wypowiedział się negatywnie na temat możliwości stworzenia konwersji gry Crysis na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Jego zdaniem wymienione wyżej urządzenia są na to za słabe.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Silent Hill Origins
27 sierpnia 2006 14:04
Silent Hill Origins to ruch Konami, który ma pewne szanse wykroczyć poza tę nieszczęsną suszę i sprawić, że na Portable’u wreszcie będzie się dało sensownie pograć. Sprawdzone patenty rzadko zawodzą, a japoński wydawca wie o tym, jak mało który. Pokazane na imprezie demko to jednak zdecydowanie zbyt mało, by ogłosić globalne ostrzenie zębów.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Red Steel i nie tylko, czyli co Wiidzieliśmy?
26 sierpnia 2006 21:21
Interaktywne demo gry Red Steel, które firma Ubisoft Entertainment pokazała dziennikarzom na Games Convention 2006, to rzecz bezwzględnie warta uwagi. Prezentacja została bowiem przeprowadzona przy użyciu Wii, więc widzowie mogli ujrzeć w akcji rewolucyjny kontroler żyroskopowy – wybrańcy mieli nawet okazję pograć samodzielnie i to nie tylko w "Czerwoną Stal".
zobacz więcej
StarCraft 2 w produkcji?
27 sierpnia 2006 12:50
Redaktorzy serwisu ign.com obecni na tegorocznych targach Games Convention 2006 mieli okazję zadać kilka szybkich pytań Paulowi Samsowi z firmy Blizzard. I mimo, iż większa część rozmowy koncentrowała się wokół The Burning Crusade, nadciągającego dodatku do World of Warcraft, uzyskano kilka dość ciekawych, dodatkowych wiadomości.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Bioshock
26 sierpnia 2006 18:08
Ludzie z Irrational Games, których mieliśmy okazję wysłuchać, przywołują Lśnienie jako swój ideał kreacji zaszczutego klimatu. „Próbowaliśmy projektować potwory naszpikowane mackami i szponami, ale w pewnym momencie obejrzeliśmy ten film i uznaliśmy, że nic nie jest tak straszne, jak schizofrenik. Popatrzcie na Jacka Nicholsona, jak można to przebić?” – mówią.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Alone in the Dark
26 sierpnia 2006 16:59
Długo i gromko śmiałem się, gdy usłyszałem o osadzeniu akcji najnowszej części Alone’a w nowojorskim Central Parku. Taki to bowiem setting dla survival-horroru, jak skąpane w mroku, krakowskie Planty, o Błoniach to już nawet nie wspominając. Wątpliwe pierwsze wrażenie ustępuje jednak po chwili zastanowienia, zwłaszcza gdy na stronę entuzjastów pomysłu osobiście przeciąga cię producent gry, pani Nour Polloni – a w takiej właśnie sytuacji znalazłem się w trakcie odwiedzin biznesowej części ekspozycji ATARI.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Kane & Lynch
25 sierpnia 2006 14:42
Kane & Lynch to najnowszy projekt twórców słynnego Hitmana, firmy IO Interactive. Mieliśmy przyjemność spotkać się dyrektorem artystycznym projektu (Martin Kramme Guldbaek), który przez ponad pół godziny opowiadał nam i pokazywał co w trawie piszczy. Na rzeczy jest gra ze wszech miar hardkorowa – brutalna, mroczna i ciężka.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Command & Conquer 3
25 sierpnia 2006 13:36
Seria Command & Conquer to nietykalna klasyka i początki kanonu, który w niemal niezmienionej formie funkcjonował na rynku przez wiele wiele lat. Choć pod szyldem C&C powstało całkiem niemało produkcji, właściwa seria traktująca o konflikcie GDI z Brotherhood of NOD do dziś liczy sobie tylko dwie części. Mike Verdu, jedna z kluczowych osób odpowiedzialnych za zapowiedzianą przez EA kontynuację tej osi fabularnej, zaprezentował nam na GC kilka jej trailerów oraz krótką partyjkę skirmisha, którą rozegrał ze swoim kolegą z teamu developerskiego.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: PlayStation 3 kontra Xbox 360, czyli Virtua Tennis 3
25 sierpnia 2006 12:32
Xbox 360 ma przewagę nad PlayStation 3 na pewno w jednym elemencie. Mianowicie konsola firmy Microsoft jest na rynku już od dziewięciu miesięcy, natomiast maszyna ze stajni Sony pojawi się na sklepowych półkach dopiero w listopadzie bieżącego roku. Odwiedzając prasowe stoisko korporacji Sega na lipskich targach Games Convention 2006 porównaliśmy możliwości obu wspomnianych platform.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Spore
25 sierpnia 2006 12:12
Spore już od ponad roku jest słowem-kluczem wzbudzającym w branży szczególne emocje. Najnowsza produkcja guru developingu, Willa Wrighta, to wszak przedsięwzięcie ambitne i tajemnicze zarazem, już z definicji wnoszące do świata gier coś nowego. W zamkniętej części ekspozycji Electronic Arts udało mi się zasiąść na chwilę z samym mistrzem na kanapie i posłuchać, co ma on ciekawego do powiedzenia w kwestii swego ostatniego projektu.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Half-Life 2: Episode Two
25 sierpnia 2006 11:11
Sporo ciekawych detali dane nam było poznać w kwestii drugiego z trzech planowanych expansion-packów do superprodukcji Valve Software. Sprawy mają się o wiele bardziej interesująco, niż miało to miejsce w przypadku Episode 1, który okazał się być krótki, wtórny i nie wnoszący do zabawy nic naprawdę nowego – poza może porcją niezłych, środowiskowych zagadek z wykorzystaniem grav-guna.
zobacz więcej
GOL na GC 2006: Crysis
25 sierpnia 2006 10:55
Podczas tegorocznych targów Games Convention 2006 w Lipsku korporacja Electronic Arts zaprezentowała dwa mocne pecetowe tytuły z gatunku FPS, czyli Half-Life 2: Episode Two oraz Crysis. Temu ostatniemu dziełu ojców serii Far Cry przyjrzeliśmy się dokładnie w trakcie prasowej prezentacji, przeprowadzonej przez "Elektroników". Chcielibyśmy podzielić się z Wami wrażeniami z owego pokazu.
zobacz więcej
GC 2006 - Dzień pierwszy
23 sierpnia 2006
GC rosną w siłę - 30% co roku! Organizatorzy spodziewają się 150 tys. odwiedzających (136 tys. w minionym roku), do tego 2500 dziennikarzy z 30 krajów oraz 368 wystawców, którzy zaprezentują 200 premierowych produkcji.
zobacz więcej
Konferencja Microsoftu - czym zaskoczył nas gigant z Redmond?
23 sierpnia 2006
Gry dla Xboxa 360 w polskich wersjach językowych, dwie najważniejsze gry piłkarskie tylko na konsoli Microsoftu, XNA i Live Anywhere dziecinnie proste w obsłudze - to zaledwie część zaskakujących informacji, które przyniosła nam druga z ważniejszych konferencji prasowych odbywających się podczas trwającej w Lipsku imprezy Games Covention.
zobacz więcej
Konferencja Nintendo - nowe gry, stare zwiastuny, żadnych zdradzonych sekretów
23 sierpnia 2006 13:37
Zakończyła się pierwsza z wielkich konferencji - konferencja Nintendo. Nie ujawniono niestety żadnych najbardziej nas interesujących faktów, wiążących się z ceną oraz datą premiery Wii.
zobacz więcej
Pierwsze informacja odnośnie gry Battalion Wars 2 na Wii
23 sierpnia 2006 17:17
Nintendo obiecuje ponadto piętnaście zróżnicowanych bitew, przeznaczonych dla rozgrywki wieloosobowej
zobacz więcej
Kolejna strzelanka od Techlandu
23 sierpnia 2006 09:47
Chrome 2, Xpand Rally Extreme czy Call of Juarez to jeszcze nie wszystkie tytuły, jakie przygotowuje dla nas wrocławski Techland. Dolnośląskie studio rozpoczęło już prace nad kolejną pozycją, FPS-em o nazwie Warhound.
zobacz więcej
SEGA na targach Games Convention
18 sierpnia 2006 07:23
SEGA bardzo poważnie podchodzi do rynku europejskiego, o czym najlepiej świadczy fakt, że w Niemczech pokaże aż jedenaście gier. Wśród prezentowanych tytułów znajdą się też takie, które zostaną po raz pierwszy pokazane na Starym Kontynencie w grywalnej formie. Mowa tu o Medieval II: Total War, Sonic the Hedgehog oraz Virtua Tennis 3.
zobacz więcej
Co Take 2 pokaże w Lipsku?
20 sierpnia 2006 13:34
Fani shooterów będą mogli na własne oczy przekonać się, jak wygląda nowy FPS studia Irrational Games, BioShock. Na wielbicieli wirtualnej koszykówki i hokeja czekać będą odpowiednio NBA 2K7 oraz NHL 2K7. Właściciele handhelda PlayStation Portable przetestują trzy mocne pozycje - Grand Theft Auto: Vice City Stories, Dungeon Siege: Throne of Agony oraz Family Guy'a.
zobacz więcej
|